Analysis of Needs for Inquiry-Based Model Development Integrated Project Assignments in High School Chemistry Teaching
Main Article Content
Abstract
Article Details
References
Aktas, G. S., & Unlu, M. (2013). Critical thinking skills of teacher candidates in elementary mathematics. Procedia-Social and Behavioral Sciences,93, 831-835. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.09.288
Aprilya, A. P. (2020). Penggunaan Model Inquiry Learning dalam Pembelajaran. Ahlimedia Book.
Aris, S. 2014. 68 model pembelajaran inovatif dalam kurikulum 2013. Yogyakarta : Ar-Ruzz Media.
Ibnu, S., & Rahayu, S. (2020). The effectiveness of new inquiry-based learning (NIBL) for improving multiple higher-order thinking skills (M-HOTS) of prospective chemistry teachers. The Effectiveness of New Inquiry- Based Learning (NIBL) for Improving Multiple Higher-Order Thinking Skills (M-HOTS) of Prospective Chemistry Teachers, 9(3), 1309-1325.
Ismono, I., Poedjiastoeti, S., & Suyoto, S. (2018). Implementation of Learning Model Map Concept with Inquiry Strategy in an Effort to Train High- Order Thinking Skills of Chemistry Education Students. Atlantis Highlights in Engineering (AHE), Vol. 1. Atlantis Press.
Lembaga Tinggi Masuk Perguruan Tinggi, (LTMPT). (2022).
Miles M, B., & Huberman, M, A. (1984). Qualitative data analysis: A sourcebook of new methods. Beverly Hills: Sage Publications.
Peraturan Menteri Pendidikan dan Kebudayaan RI Nomor 65 Tahun (2013) tentang Standar Proses Pendidikan dasar dan Menengah.
Priantini, D. A. M. M. O., Suarni, N. K., & Adnyana, I. K. S. (2022). Analisis kurikulum merdeka dan platform merdeka belajar untuk mewujudkan pendidikan yang berkualitas. Jurnal Penjaminan Mutu, 8(02), 243-250.
Prihadi, B. (2014). Penerapan langkah-langkah pembelajaran dengan pendekatan saintifik dalam kurikulum 2013. House Traning Implementasi Kurikulum 2013 di SMPN 8 Kota Pekalongan, 4.
Sanjaya, S. (2010). Peningkatan kualitas perkuliahan mata kuliah Kimia Fisika I melalui penerapan metode kelompok kecil. Kognisi 1, 1-8.
Sudarmo, U. (2013). Kimia 3 untuk SMA Kelas XII. Revisi K-13. Jakarta: Erlangga.
Sudarmo, U. (2018). Kimia 3 untuk SMA Kelas XII. Revisi K-13. Jakarta: Erlangga.
Sujanem, R. (2015). Analisis kebutuhan pengembangan model Pro-BBL untuk meningkatkan ketrampilan-keterampilan berpikir kritis siswa dalam pembelajaran Fisika SMA. In Prosiding Seminar Nasional MIPA.