Strategi Kepala Sekolah dalam Meningkatkan Kinerja Guru di Era Teknologi Pendidikan

Main Article Content

Yohanes Laga Payong
Ibrahim Bafadal
S Sunarni

Abstract

This research aims to analyze the strategies used by school principals to improve teacher performance in the era of educational technology. The research methods employed included interviews and surveys with school principals and teachers in several schools. The findings indicate that effective strategies involve adequate technology training and support. The implications of this research suggest that school principals play a crucial role in facilitating the integration of educational technology in schools.

Article Details

How to Cite
Payong, Y. L., Bafadal, I., & S Sunarni. (2024). Strategi Kepala Sekolah dalam Meningkatkan Kinerja Guru di Era Teknologi Pendidikan. Journal of Multidisciplinary Inquiry in Science, Technology and Educational Research, 1(4), 2029–2032. https://doi.org/10.32672/mister.v1i4.2181
Section
Articles
Author Biographies

Yohanes Laga Payong, Universitas Negeri Malang

Prodi Manajemen Pendidikan Universitas Negeri Malang

Ibrahim Bafadal, Universitas Negeri Malang

Prodi Manajemen Pendidikan Universitas Negeri Malang

S Sunarni, Universitas Negeri Malang

Prodi Manajemen Pendidikan Universitas Negeri Malang

References

Gaol, N. T. L., & Siburian, P. (2018). Peran kepala sekolah dalam meningkatkan kinerja guru. Kelola: Jurnal Manajemen Pendidikan, 5(1), 66-73.

Muskania, R., & Zulela, M. S. (2021). Realita transformasi digital pendidikan di sekolah dasar selama pandemi covid-19. Jurnal Pendidikan Dasar Nusantara, 6(2), 155-165.

Prasetyono, A., Haryati, T., & Sudana, I. M. (2023). Strategi Kepala Sekolah dalam Meningkatkan Kinerja Guru di Sekolah Dasar Negeri. Jurnal Manajemen Pendidikan (JMP), 12(1).

Pratiwi, S. A., & Purnama, E. K. (2022). Integrasi Teknologi Dalam Pendidikan Di Masa Pandemi Covid-19. Kwangsan: Jurnal Teknologi Pendidikan, 10(1), 131-146.

Sufriadi, D., & Zakaria, Z. (2021). Efektivitas Pembelajaran Daring di Masa Pandemi COVID 19 Bagi Mahasiswa Universitas Serambi Mekkah Banda Aceh. Innovative: Journal Of Social Science Research, 1(2), 609–613. https://doi.org/10.31004/innovative.v1i2.122

Sufriadi, D., Agustina, Y. ., Zakaria, Z., & Hamid, A. . (2022). Kesiapan Mahasiswa Mengaplikasikan Pembelajaran Berbasis Daring. Jurnal Ilmiah Profesi Pendidikan, 7(4b), 2492–2500. https://doi.org/10.29303/jipp.v7i4b.995

Zulfikar, Z., & Rauza. (2024). Pengaruh Lingkungan Belajar dan Kedisiplinan terhadap Prestasi Belajar Siswa Kelas XI Mata Pelajaran Ekonomi di SMA Negeri 2 Bireuen. PENG: Jurnal Ekonomi Dan Manajemen, 1(1), 15-20. https://teewanjournal.com/index.php/peng/article/view/818