PELATIHAN DESAIN KEMASAN SEBAGAI UPAYA PENINGKATAN HASIL PENJUALAN PRODUK DI KOPERASI PRODUSEN BIREUEN RAYA SEJAHTERA JEUNIEB KABUPATEN BIREUEN

Main Article Content

Zulfikar

Abstract

This community service activity is entitled "Packaging Design Training as an Effort to Increase Product Sales Results at the Jeunieb Bireuen Raya Sejahtera Producer Cooperative, Bireuen Regency". The aim of this training activity is to provide knowledge and train participants how to design packaging using the Canva application for the products being sold to make it more attractive and creative. This training activity was carried out in September 2023 for 2 days with 15 MSME participants and members of the Bireuen Raya Sejahtera Jeunieb Producer Cooperative. Meanwhile, the benefits that participants get from training activities are increased knowledge, insight and skills of participants on how to design attractive and creative packaging through the Canva application. The result of this service activity is that participants are very enthusiastic about taking part in the training and are starting to be able to design packaging that is unique and appropriate to the products they sell.

Article Details

How to Cite
Zulfikar. (2023). PELATIHAN DESAIN KEMASAN SEBAGAI UPAYA PENINGKATAN HASIL PENJUALAN PRODUK DI KOPERASI PRODUSEN BIREUEN RAYA SEJAHTERA JEUNIEB KABUPATEN BIREUEN . Jurnal Akselerasi Merdeka Belajar Dalam Pengabdian Orientasi Masyarakat (AMPOEN): Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 1(2), 44–49. https://doi.org/10.32672/ampoen.v1i2.605
Section
Articles
Author Biography

Zulfikar, Universitas Almuslim

Prodi Pendidikan Ekonomi Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Almuslim, Kabupaten Bireun, Provinsi Aceh

References

Akbar Riansyah, Sufyan, & Zahara. (2023). Meningkatkan Kewirausahaan Masyarakat: Pendekatan Kolaboratif untuk Pemberdayaan Ekonomi. Indonesia Bergerak: Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 1(1), 6–9. https://doi.org/10.35870/ib.v1i1.162

Askaly, D., Mursalim, M., Armand, R., & Rizki, F. (2023). Pengenalan dan Pemanfaatan Media Sosial untuk Meningkatkan Penjualan Tanaman Hias di Kecamatan Tamalate. Indonesia Bergerak: Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 1(1), 10–14. https://doi.org/10.35870/ib.v1i1.164

Febriyantoro, M. T., & Arisandi, D. (2018). Pemanfaatan digital marketing bagi usaha mikro, kecil dan menengah pada era masyarakat ekonomi ASEAN. Jurnal Riset Manajemen Dan Bisnis Dewantara (JMD), 1(2), 61–76.

Irfani, H., Yeni, F., & Wahyuni, R. (2020). Pemanfaatan Digital Marketing Sebagai Strategi Pemasaran pada UKM dalam Menghadapi Era Industri 4.0. JCES (Journal of Character Education Society), 3(3), 651–659.

Kannan, P. K., & Li, H. “Alice.” (2017). Digital marketing: A framework, review and research agenda. International Journal of Research in Marketing, 34(1), 22–45.

Maulana, Y. (2017). Yuswohady: UKM Harus Manfaatkan Perkembangan Digital. SWA Online.https://swa.co.id/swa/csr-corner/yuswohady-ukm- harus-manfaatkan perkembangandigital

Menengah, K. K. dan U. K. dan. Peraturan Menteri Koperasi dan Usaha Kecil dan Menengah RI No 5 Tahun 2020 tentang Rencana Strategis Kementerian Koperasi dan Usaha Kecil dan Menengah Tahun 2020-2024.

Raihan Nabila, & Kausar. (2023). PENINGKATAN PANGSA PASAR UMKM MELALUI DIGITAL MARKETING DI DESA CUGUNG PROVINSI LAMPUNG. Jurnal Akselerasi Merdeka Belajar Dalam Pengabdian Orientasi Masyarakat (AMPOEN): Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 1(1), 1–4. https://doi.org/10.32672/ampoen.v1i1.557

Yenni Agustina, Zakaria, Muslem Daud, Anwar, A Hamid, Ratna Mutia, Rizka, Herlina, Geta Ambartiasari, Dewi Mutia, & Dedi Sufriadi. (2023). WORKSHOP KEWIRAUSAHAAN: MENUMBUHKAN JIWA ENTERPRENEURSHIP GENERASI Z DI ERA KAMPUS MERDEKA . Jurnal Akselerasi Merdeka Belajar Dalam Pengabdian Orientasi Masyarakat (AMPOEN): Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 1(2), 21–26. https://doi.org/10.32672/ampoen.v1i2.588